Pozycjonowanie lokalne – jak wybić się na mapkach?

Firmy można podzielić na dwie zasadnicze grupy – na te o zasięgu ściśle lokalnym, jak również te, których nie ogranicza liczba kilometrów. Skupimy się na tej pierwszej grupie. Znajdują się w niej przede wszystkim punkty usługowe  – myjnie, warsztaty, punkty naprawy obuwia czy też dorabiania kluczy, piekarnie, restauracje czy też kluby dla dzieci.

Należy się zastanowić nad tym, w jaki sposób można dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Większość klientów będzie kierowała się wynikami prezentowanymi na mapkach. Wynika to z faktu, iż sposób prezentowania danych pozwala na uwidocznienie, w jakiej odległości znajdują się dane punkty od naszej lokalizacji. Społeczeństwo staje się coraz wygodniejsze, dlatego też mając do wyboru kilka punktów prezentujących ten sam zakres i jakość usług, wybór padnie na lokal znajdujący się najbliżej.  Trzeba więc zadbać o to, by się na tych mapach pojawić.  Jak to uczynić?  Działania te należy podzielić na kilka etapów.  Trzeba jednak mieć świadomość, iż same mapki to nie wszystko. Samo prezentowanie się wysoko w wynikach organicznych na zapytania lokalne mogą przynieść nam dużo wartościowego ruchu, który może prowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji.

Założenie konta Google Moja Firma

Założenie konta Google Moja Firma nie jest niczym skomplikowanym.

Wystarczy wejść na stronę https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i założyć kontro. Trzeba będzie oczekiwać na zweryfikowanie naszego punktu. Zazwyczaj odbywa się to poprzez przesłanie do nas wizytówki z kodem weryfikacyjnym. Przychodzi ona w ciągu 2 tygodni od zgłoszenia tego sposobu weryfikacji. W czasach pandemii czas ten znacząco się wydłużył, na szczęście wszystko powoli wraca do normy.  Po założeniu profilu należy dokładnie określić, jakie usługi oferujemy, jak również jaki zakres terytorialny obsługujemy. Warto zadbać o to, profil był maksymalnie wypełniony. Będzie to służyło na naszą korzyść w oczach algorytmu.

Skoro już jesteśmy przy Google Moja Firma – bardzo ważnym elementem jest utrzymywanie odpowiedniej relacji z użytkownikami . Należy odpowiadać na komentarze zamieszczone przez użytkowników. Również te negatywne. Dlaczego? Bo pokazuje to nasz profesjonalizm, pokazujemy w ten sposób, iż nie chowamy głowy w piasek tylko staramy się odpowiedzieć na wszelką krytykę, nawet gdy jest najbardziej absurdalna.

NAPY

Serwisy typu NAP (name, adress, phone), to katalogi firm, w których podawana jest nazwa firmy, adres oraz numer telefonu. Trzeba jednak zadbać o zgodność danych adresowych. Powinny być one zgodne zarówno w Google Moja Firma, na stronie internetowej oraz w innych katalogach firm. Jakiekolwiek niezgodności mogą działać na nasza niekorzyść, przez co algorytm może nie uwzględniać nas w wynikach wyszukiwań (mając duże rozbieżności, jakie dane miałby prezentować jako właściwe?). Pilnując zgodności danych można mieć pewność, iż zaczniemy się pojawiać w wynikach wyszukiwania, pozostaje tylko kwestia tego, na jakiej pozycji…

Strona internetowa

Na swojej stronie internetowej muszą znajdować się dokładne i zgodne dane, jak już to zostało wspomniane wyżej. Warto zadbać również o odpowiednie zoptymalizowanie danej podstrony, skupiając się na frazach lokalnych. Sama optymalizacja potrafi znacząco przełożyć się na osiągane pozycje, nie bez znaczenia jest także fakt, iż zauważyć można wówczas wzrost liczby wyświetleń naszej strony w wynikach wyszukiwań. Współczynnik konwersji również nie jest obojętny na tego typu działania, warto więc monitorować, jak te wszystkie dane ze sobą korelują.

Pozyskiwanie linków

Linkbuilding jest tym, co seowcy lubią najbardziej. Przynajmniej większość. Pozyskiwanie linków jest procesem czasochłonnym, wymaga odpowiednich umiejętności analitycznych. Celem jest pozyskanie linków możliwie najwyższej jakości, które będą w stanie podnieść autorytet naszej strony, jak również przełożyć się na pozycję naszej strony. Nie można zapomnieć także o ważnej kwestii, jaką jest ruch. Dobrze pozyskane linki potrafią przyciągnąć wartościowy ruch na stronę. Ruch, który będzie prowadził do sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *